تيمچه از ديجيكالا بهتر است؟
نام تيمچه اين روزها به واسطه تبليغات محيطي فراواني كه انجام داده به عنوان يك رقيب قدرتمند در بازار فروشگاه هاي اينترنتي مطرح است اما آيا تيمچه در برابر غولي به نام ديجي كالا شانس موفقيت دارد؟
به گزارش كاماپرس، در اين كه ديجي كالا بزرگ ترين كسب وكار اينترنتي يا به عبارت دقيق تر بزرگ ترين فروشگاه اينترنتي ايران است ترديدي وجود ندارد اما اين موضوع نمي تواند حاشيه امن براي ديجي كالا ايجاد كند چرا كه رقبايي مثل تيمچه درست درجايي كه نقطه ضعف ديجيكالا محسوب مي شود، ادعاي برتري دارند.
روزنامه هفت صبح در گزارشي به معرفي كسب وكارهاي اينترنتي و استارتاپي برگزيده در سال 99 پرداخته و در بخشي از اين گزارش تيمچه را نيز پديده امسال برشمرده است.
در اين گزارش مي خوانيم؛ لندو كه نام سابقش ايران رنتر بود استارتاپي است كه در زمينه وام دهي خرد فعاليت مي كند . كسب و كاري كه با توجه به جهش قيمت ها در يكي دو سال اخير با استقبال خوبي از سوي كاربران ايراني روبرو شد.
تيمچه روي نقطه ضعف ديجيكالا مانور مي كند
لندو در ابتداي سال ۹۹ تلاش زيادي كرد تا بتواند با ديجيكالا وارد همكاري شود اما تجربه چند ماهه اين همكاري به شكست انجاميد و در حالي كه به نظر ميرسيدند لندو از خير حضور مستقيم در بازار فروشگاه هاي اينترنتي گذشته خبر آمد كه با سرمايه گذاري بانك آينده يك بازارگاه اينترنتي به نام تيمچه به راه افتاده كه لندو سكاندار آن است .
تيمچه با تبليغات زياد اين روزها در خيابانها خودنمايي مي كند و به نظر ميرسد مي خواهد همان نقطهاي كه ديجيكالا در آن ضعف بزرگي دارد يعني لجستيك و ارسال كالا را به عنوان مزيت خود معرفي كند.
بيلبوردهاي تيمچه ادعا ميكنند اين كسب و كار حتي يك مداد يا مسواك را هم رايگان و با كد تخفيف تيمچه براي مشتريهاي خود ارسال ميكنند. بايد منتظر ماند و ديد در سال آينده تيمچه ميتواند راندهاي بعدي سرمايه خود را كه براي چنين كسب و كار رقم آن بسيار زياد است جذب كند يا خير؟ امري كه اگر محقق نشود خطر يك شكست بزرگ در كارنامه لندو را به دنبال خواهد داشت.
منبع:
برچسب: معرفي تيمچه،